MENU
Головна » 2017 » Червень » 14 » Державна реєстрація актів цивільного стану
10:04
Державна реєстрація актів цивільного стану

Прес-конференція 08.06.2017 (виступ в.о. начальника Головного територіального управління юстиції у Донецькій області Павлової О.В.)

Інформація

про підсумки діяльності Головного територіального управління юстиції у Донецькій області за деякими напрямками за 5 місяців 2017 року

Головні територіальні управління юстиції в областях мають досить широке коло повноважень і функцій, направлених на реалізацію державної правової політики. На сьогоднішній зустрічі зосереджусь на тих напрямках діяльності, які безпосередньо торкаються прав та законних інтересів жителів Донецької області.

Державна реєстрація актів цивільного стану

Одна із функцій Головного територіального управління юстиції – організація проведення в області державної реєстрації актів цивільного стану. Що тут цікавого? Продовжується пілотний проект «Шлюб за добу». З 20 квітня 2017 року долучилось місто Бахмут, в якому скороченою процедурою реєстрації шлюбу вже скористались 19 пар.  За кількістю зареєстрованих шлюбів у рамках пілотного проекту місто Маріуполь є третім містом після Києва та Одеси (за 5 місяців поточного року 399 шлюбів, за 2016 рік – 744).

В 2017 році реалізовується і пілотний проект щодо видачі свідоцтва про народження у закладах охорони здоров’я, де приймаються пологи. В ньому приймають участь всі відділи ДРАЦС, які працюють в населених пунктах, де є пологові  будинки чи пологові відділення. За 5 місяців 2017 року зазначеною послугою скористалося 1 543 особи. Фактично, майже кожне 3-те свідоцтво про народження батьки отримують, не виходячи з медичного закладу. Найбільшу кількість документів про народження видано у пологовому відділенні міської лікарні №1 міста Краматорська (5 місяців 2017 року – 259, 2016 рік – 464).

Тривалий час громадянам України щоб мати можливість використати на  території іншої держави свій документ, наприклад, свідоцтво про народження, було необхідно поїхати до Києва для засвідчення такого документу у Міністерстві юстиції. З 2015 року Міністерством юстиції впроваджена можливість подачі документів для легалізації через відділи державної реєстрації актів цивільного стану на місцях. І отримати документ з проставленим апостилем – штампом, який підтверджує дійсність та автентичність документу для органів іноземних держав, теж у відділі державної реєстрації актів цивільного стану без відвідування Міністерства юстиції. В теперішній час в  Донецькій області послугу з прийому та видачі документів для проставлення апостиля надають  9 відділів державної реєстрації актів цивільного стану. За 5 місяців 2017 року ними прийнято 744 документи для проставлення апостиля. Незважаючи на край обмежене бюджетне фінансування Головне територіальне управління юстиції  в травні придбало необхідне обладнання для відділів ДРАЦС з метою запровадження цієї послуги у всіх містах та районних центрах Донецької області. Направили звернення до Міністерства юстиції про включення всіх наших відділів до участі в проекті.

 

         Життя в сфері державної реєстрації актів цивільного стану дійсно не стоїть на місті. Впроваджується проект Міністерства юстиції «Онлайн будинок юстиції». В чому його суть? Через цей сервіс, в який зайти можливо і на веб-сайті Міністерства юстиції, і на веб-сайті, наприклад, Головного територіального управління юстиції у Донецькій області, можна замовити отримання документів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану: свідоцтва про народження, шлюб чи розірвання шлюбу, свідоцтва про смерть, а також витягів з державних реєстрів з цих питань. При цьому відділ ДРАЦС, в який зручно звернутись, день та час прийому обирає сам громадянин.

Система безоплатної правової допомоги

В Україні діє 550 точок доступу до безоплатної правової допомоги:

  • 23 регіональних центри (з 1 січня 2013 року)
  • 96 місцевих центрів (з 1 липня 2015 року)
  • 431 бюро правової допомоги (з 1 вересня 2016 року).

В Донецькій області працює 2 місцевих центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги в Краматорську та Маріуполі.

Бюро правової допомоги створені у містах Добропілля, Дружківка, Бахмут, Костянтинівка, Лиман, Слов’янськ, Торецьк, Авдіївка, Волноваха, Вугледар, Курахове, Покровськ, Селидове, працюють також Нікольське, Великоновосілківське та Мангушське бюро правової допомоги. В цих бюро кожен може отримати правову інформацію, консультації і роз’яснення з правових питань, отримати допомогу в складанні заяв, скарг, інших документів правового характеру.

Місцеві центри надають вторинну правову допомогу. Така допомога включає захист, представництво інтересів осіб в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складення документів процесуального характеру. Центри фінансуються за рахунок коштів державного бюджету, інших не заборонених законодавством джерел.

Право на «безоплатного адвоката» мають не всі.  Особи, до яких застосовано адміністративне затримання чи адміністративний арешт, які вважаються затриманими за кримінальне правопорушення, відносно яких обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, мають право на безоплатний  захист.

В інших випадках, не пов’язаних з кримінальним судочинством, на безоплатне представництво в судах мають змогу претендувати особи, якщо їх середньомісячний дохід не перевищує двох розмірів прожиткового мінімуму. Без майнового цензу така правова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, ветеранам  війни та особам, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", особам, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, особам, які належать до числа жертв нацистських переслідувань. Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти, які перебувають у складних життєвих обставинах, діти, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів,  мають право на всі види правових послуг.

В теперішній час відбувається зміна керівника Координаційного центру з надання правової допомоги. Незважаючи на те, що відповідно до чинного законодавства Державний секретар Міністерства юстиції має повне право самостійно призначити кандидата на цю посаду, як це робилося раніше, було прийняте рішення провести публічний консультативний конкурсний відбір. До проведення конкурсу в якості членів конкурсної комісії залучили представників громадянського сектору. До спостереження за конкурсом долучили всіх, хто висловив таке бажання, з представників громадянського суспільства та наших міжнародних партнерів. Конкурс транслювався у прямому ефірі в мережі Інтернет. Конкурсна комісія за підсумками співбесід обрала 2 фіналістів, які були рекомендовані Державному секретарю для призначення.  І саме держсекретар, як це і передбачено законом, обрав кандидата на цю посаду. З цього приводу за участю працівників системи безоплатної правової допомоги, деяких громадських об’єднань почалися акції протесту проти рішення конкурсної комісії, маніпуляції щодо планів Мінюсту відносно системи безоплатної правової допомоги. 6 червня Міністр юстиції провів відео конференцію, на якій наголосив на принциповій позиції щодо незалежності системи безоплатної правової допомоги, передачі управлінських і фінансових повноважень на рівень регіонів, напрацювання спільно з колективом безоплатної правової допомоги концепції реформування БПД щодо забезпечення її  більшої самостійності й незалежності, об’єктивної оцінки ефективності й якості надання правових послуг. Призначення керівника Координаційного центру відкладено для проведення протягом тижня консультацій з представниками системи безоплатної правової допомоги та громадськості.

 

В.о. начальника Головного

територіального управління юстиції                

у Донецькій області                                                                      О.В. Павлова

Переглядів: 64 | Додав: maryshyak | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]